Podstawowe zasady

stosowane podczas dokonywania orientacyjnych wycen

 Zasada 1. W cenę pierwszej usługi, wykonywanej w dniu roboczym wliczane są koszty logistyczne.

Przykładowo: w ciągu jednego dnia roboczego jesteśmy w stanie zamontować dwa naścienne zestawy interaktywne. Cena za montaż pierwszego z nich zawierała będzie koszty dojazdu zespołu instalatorów oraz ewentualne koszty manipulacyjne związane z dostawą wielkogabarytowego towaru (urządzeń). Koszt montażu drugiego zestawu to jedynie robocizna.

 Zasada 2. Zajmujemy się instalatorstwem. W razie potrzeby typujemy optymalny dla Zamawiającego sprzęt i wyszukujemy u sprawdzonych dostawców najtańsze oferty cenowe. Po akceptacji kosztów dokonujemy zakupu i realizujemy montaż. Konfekcjonowanie modułów systemów to odpowiedzialne i czasochłonne zadanie. W zależności od wielkości zamówienia wykonujemy je w cenie 5-10% zamówienia sprzętowego.

Zasada 3. Nasze oferty cenowe dotyczące modernizacji pomieszczeń zawierają koszta kabli bądź przewodów, które muszą zaistnieć w zmodernizowanym szkielecie kablowym pomieszczenia. Jeżeli zastane przewody gwarantują poprawne działanie systemu po modernizacji, w miarę możliwości reorganizujemy szkielet i korzystamy z zastanego okablowania. Ma to swoje odzwierciedlenie w kosztorysie powykonawczym.

 Zasada 4. Cena montażu zawiera orientacyjną wycenę pracy poświęconej przez zespół instalatorów na realizację zadania oraz uśredniony koszt standardowych materiałów instalatorskich. Cena uwzględnia również amortyzację narzędzi używanych w trakcie montażu oraz zużycie ich elementów roboczych.

Relatywnie niskie koszty ponadstandardowych materiałów instalatorskich stanowią odrębną pozycję w kosztorysie powykonawczym. Z reguły jest to wartość niższa od przyjętej w kalkulacjach teoretycznych.


Artykuły powiązane:

Trzy lata gwarancji lub wieloletnia gwarancja warunkowa

Trzy lata gwarancji

lub wieloletnia gwarancja warunkowa

"Udzielamy trzyletniej gwarancji na wykonane prace instalatorskie w ramach realizacji przedmiotowego zadania. Gwarancja obejmuje odpowiedzialność z tytułu wad tkwiących w użytych materiałach i urządzeniach, wadliwego wykonania prac oraz szkód powstałych w związku z wystąpieniem wady.

Za początek okresu ochrony gwarancyjnej przyjmuje się datę wystawienia faktury VAT za wykonane usługi.

W przypadku instalowanego sprzętu/osprzętu elektrycznego i elektronicznego obowiązuje termin gwarancji zadeklarowany przez producenta /dystrybutora/. Czynności związane z ewentualnym postępowaniem gwarancyjnym realizowane są przez FachTech."

 

Taki, standardowy, zapis umieszczany jest w każdej z naszych ofert.

Warto jednak wiedzieć, że nasz okres ochronny można znakomicie wydłużyć realizując okresowe przeglądy serwisowe, których cykliczność uzależniona jest od rodzaju instalacji. Mamy wówczas do czynienia z tzw. gwarancją warunkową.

Gwarancja zostaje automatycznie przedłużona do pięciu lat pod warunkiem, że okresowe przeglądy wykonywane są w następujących cyklach:

  • systemy prezentacyjne i audiowizualne z zastosowaniem projektorów oraz systemy radiowe, wymagające monitoringu stanu akumulatorowych źródeł zasilania - raz w roku
  • stacjonarne i mobilne pętle indukcyjne - raz w roku
  • systemy nagłośnieniowe, radiowęzłowe oraz niskonapięciowe - co dwa lata
  • instalacje elektryczne (pomiary okresowe) - przed upływem trzech lat (następnie co pięć lat)

Procedury postępowania

w przypadku zgłoszenia awarii na sali dydaktyczno-szkoleniowej

Jeszcze wczoraj wszystko na sali działało, a dziś... awaria projektora... Dobrze jeśli sala użytkowana jest sporadycznie, jest bowiem czas na "uporządkowanie myśli". Gorzej, gdy termin rezerwacji pomieszczenia zbliża się nieuchronnie... Trzeba działać szybko...

1. Zgłoszenia awarii dokonujecie, Państwo, dzwoniąc na numer telefonu 668 055 364 lub pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. /w korespondencji prosimy o podanie telefonu kontaktowego/.

2. Jeżeli sytuacja wymaga uszczegółowienia w ciągu 30 minut od zgłoszenia oddzwoni do Państwa wyspecjalizowany technik i poprosi o przekazanie informacji pomocniczych, zawężających złożoność problemu.

3. Oficjalnym zgłoszeniem awarii, a tym samym bodźcem do wszczęcia przygotowań wyjazdowych jest przesłanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. informacji zawierających:

  • nazwę i adres Zamawiającego
  • ewentualny adres pomocniczy, pod który stawić ma się nasz technik lub zespół wyjazdowy
  • krótki opis awarii
  • numer telefonu osoby oddelegowanej do kontaktu z FachTech.


4. Reakcja serwisowa następuje do 24 godzin od momentu przyjęcia oficjalnego zgłoszenia do realizacji. W zależności od aktualnego obłożenia pracą zdarzają się częste przypadki, że nasz elektronik zawita pod wskazany adres jeszcze w tym samym dniu roboczym.

5. Większość usterek usuwamy w czasie pierwszej reakcji serwisowej. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy awaria jest poważna. Na przykład jest to awaria sprzętowa, której nie da się usunąć "od ręki", lub usterka wymaga przyjazdu zespołu instalacyjnego /np. wymiana uszkodzonego przewodu w szkielecie strukturalnym sali, uszkodzenie windy sufitowej, itp.../.

  • W przypadku poważnych awarii gwarantujemy przyjazd zespołu instalacyjnego w przeciągu /max/ 48 godzin od zaistnienia takiej potrzeby lub w terminie wskazanym przez Zgłaszającego.
  • W przypadku awarii sprzętu elektronicznego /np. projektora, ekranu, wzmacniacza, głośników, itp.../ wymagającej przekazania urządzeń do naprawy lub zakupu nowych czas usunięcia awarii ustalany jest indywidualnie.



Powyższe procedury odnoszą się do każdego profilu naszej działalności.